kurs Nauka czynności życia codziennego dla osób z dysfunkcją narządu wzroku
W załączeniu publikujemy wyniki postępowania rekrutacyjnego na kurs "Nauka czynności życia codziennego dla osób z dysfunkcją narządu wzroku" (rok akademicki 2018/2019). Lista osób przyjętych została stworzona na podstawie kryteriów opisanych w regulaminie rekrutacji w projekcie. Wiadomość o zakwalifikowaniu danego kandydata na przedmiotowy kurs, względnie informacja o niezakwalifikowaniu się, została również przesłana na wskazanego w formularzu zgłoszeniowym maila kandydata. Numer wskazany na załączonej liście rankingowej to cztery ostatnie cyfry numeru PESEL danej osoby.
lista rankingowa nauka czynności życia codziennego dla osob z dysfunkcją wzroku | [ ] | [ ] | 304 kB |
Kurs realizowany jest w ramach projektu „Zintegrowany Program Rozwoju Akademii Wychowania Fizycznego w Krakowie”w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Na rynku brak jest osób, które mogą podjąć pracę z zakresu wsparcia osób z dysfunkcja narządu wzroku tak w instytucjach państwowych np. szpitale, domy opieki społecznej, jak i świadczące usługi w sektorze prywatnym: dostosowanie miejsca pracy w korporacji, czy szkolenie pracowników instytucji pożytku publicznego typu koleje państwowe lub banki z zakresu przygotowania udogodnień dla osoby z dysfunkcją narządu wzroku i ich obsługi. Kolejna nisza to świadczenie dla osób, które straciły wzrok oraz ich rodzin. Zmiany w szkolnictwie pozwoliły na kształcenie dzieci z dysfunkcją narządu wzroku w szkołach integracyjnych poza wyspecjalizowanymi ośrodkami. Występuje deficyt kadry znającej specyfikę edukacji i nie jest prowadzona nauka czynności życia codziennego. Terapeuci zajęciowi mają możliwość świadczyć usługi w miejscu zamieszkania. Dysponują narzędziami do oceny dysfunkcji osoby, brak im jednak specjalistycznej wiedzy z zakresu perypatologii i nauki czynności życia codziennego u osób z dysfunkcją narządu wzroku. Celem kursu jest zdobycie koniecznych umiejętności do prowadzenia terapii zajęciowej u osób z dysfunkcją narządu wzroku.
Kurs kończy się złożeniem pracy przez uczestników, która potwierdzi zdobycie odpowiednich kompetencji następnie otrzymaniem certyfikatu.
Forma kursu: wykłady, ćwiczenia – 50 godzin
Ramowe założenia, program kursu :
- Rodzaje zaburzeń widzenia, ocena funkcjonalna zaburzeń widzenia
- Perypatologia (nauka orientacji przestrzennej i poruszania się z białą laską)- samodzielne opracowanie trasy, tworzenie map.
- Nauczanie czynności życia codziennego osób z dysfunkcją narządu wzroku (czynności samoobsługowe, praca zawodowa)
- Bariery architektoniczne i udogodnienia dla osób z dysfunkcja narządu wzroku, projektowanie pomieszczeń
- Wady sprzężone (dysfunkcja narządu wzroku i dysfunkcja słuchu, dysfunkcja narządu wzroku i deficyty intelektualne)- specyfika postępowania terapeutycznego.
Dodatkowo, w ramach projektu, ww. przedmiotowy kurs zostanie uzupełniony o następujące dodatkowe elementy:
- wizyty studyjne (w wymiarze 6h)
- spotkania z pracodawcami (w wymiarze 10h)
- warsztaty praktyczne (w wymiarze 24h)
Grupa docelowa:
Kurs skierowany jest do studentów ostatnich 4 semestrów studiów licencjackich i magisterskich Terapii Zajęciowej AWF w Krakowie. Ramy projektu zakładają przeszkolenie 2 grup po 14 osób.
Orientacyjny termin realizacji pierwszej edycji kursu: marzec-czerwiec 2019.
Kursy będą realizowane co do zasady w dni wolne od zajęć dydaktycznych studentów (weekendy, piątek – niedziela).
Szczegółowy harmonogram kursu dla grupy szkoleniowej zostanie opublikowany w najbliższym czasie na stronie internetowej projektu lub zostanie przesłany do uczestników zakwalifikowanych do kursu.
Miejsce odbywania kursu, spotkań z pracodawcami i warsztatów praktycznych:
Akademia Wychowania Fizycznego im. Bronisława Czecha
- Jana Pawła II 78, 31-571- Kraków
Miejsce wizyty studyjnej zostanie ustalona w najbliższym czasie.
Rekrutacja
- W Projekcie uczestniczyć mogą studenci czterech ostatnich semestrów studiów I i II stopnia oraz jednolitych studiów magisterskich Akademii Wychowania Fizycznego im. Bronisława Czecha w Krakowie.
- O wyborze uczestnika do projektu będą decydowały następujące kryteria:
- zaliczone wszystkie przedmioty ujęte w planach studiów w terminie regulaminowym,
- brak uczestnictwa we wcześniejszych programach staży i praktyk w ramach projektów ERASMUS+, POKL,
- nieuczestniczenie w studiach finansowanych z POKL.
- Pierwszym etapem naboru jest wypełnienie formularza zgłoszeniowego oraz podpisanie stosownego oświadczenia o uczestnictwie w projekcie. Przedmiotowe dokumenty możliwe są do pobrania z niniejszej strony internetowej.
- W przypadku większej liczby chętnych będą oceniane dodatkowe kryteria
średnia ocen z poprzedniego semestru wysokość średniej = liczba przyznanych punktów (maks. 5 pkt.)
dodatkowe osiągnięcia naukowe artykuły w czasopiśmie naukowym – 10 pkt,
referat na konferencji naukowej lub studenckiej – 5 pkt,
praca w studenckim kole naukowym – 5 pkt.
status osoby nieaktywnej zawodowo 10 pkt.
- W przypadku dodatkowych osiągnięć naukowych studenci zobligowani są do złożenia stosownych zaświadczeń/dokumentów pozwalających na ocenę wyżej wymienionych kryteriów
Wypełnione i podpisane dokumenty zgłoszeniowe (formularz zgłoszeniowy i oświadczenie – zgoda uczestnika na przetwarzanie danych osobowych) należy składać w Biurze Projektu (paw. A pok. 406 w godz. 8.00-15.00). Bliższych informacji o projekcie udziela p. Rafał Kopeć, tel. 12-683-14-98, mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..
Nabór jest prowadzony do dnia 1 lutego 2019 r. włącznie.