• En
  • USOS
  • Rekrutacja
  • Domy studenckie
  • Wydawnictwo
  • Wynajem obiektów
  • Basen
  • Laboratorium
  • Biblioteka
  • Zamówienia publiczne
  • Telefony
  •  E-mail AWF
  •  BIP  
AKF w Krakowie - strona główna
Menu
  • Startinne www
      • Bieżące wiadomości
      • USOSwebdla wszystkich
      • Witryny internetowewitryny www związane z AWF
      • Wybory2024-2028
      • CoVid19
      • Mapa witryny
      • Artykuły archiwalne
  • o Uczelniwładze, kontakt
      • Kontaktwyszukiwarka, telefony
      • Historiagodło, tradycja
      • Władze Uczelnirektorzy, senat
      • Polityka Jakościi certyfikaty ISO
      • Kierunki studiów
      • Informacjestatut, doktorzy HC
      • Projekty unijnefundusze EU
      • Ochrona danychosobowych
      • Uczelniany SystemJakości Kształcenia
      • Strategia Rozwoju
      • Zgłoszenianaruszeń prawa
  • StrukturaUczelni
      • Dziekanaty» witryny wydziałów
      • Szkoła Doktorska
      • Studium Języków Obcychzespoły językowe
      • Biblioteka
      • Rada Naukowa
      • Centrum EdukacjiZawodowej
      • Centralne LaboratoriumNaukowo-Badawcze
      • Jednostki pozawydziałowerektor, prorektorzy
      • AdministracjaKanclerz, Kwestor
  • StudenciDNiSS-BS
      • Pomoc materialnastypendia, zapomogi
      • Informacjekredyty, różne
      • Studiarozkłady zajęć, regulaminy, odpłatności
      • Koło PCK i klub HDK
      • Kierunki studiów
      • Zajęcia tutoringowe
      • Koła naukowe
      • Koło PTTK
      • Inspektor BHP
      • Legia Akademicka
      • Pełnomocnik Rektorads. Osób Niepełnosprawnych
      • Biuro Karier
      • Pomoc psychologiczna
      • Domy studenckie
  • Naukai doktoranci
      • Informacje ogólnedla doktorantów
      • Dział Naukii Wydawnictw
      • Tryby postępowaniao nadanie stopni naukowych
      • ProjektyNCN oraz MEiN
      • Specjalizacjaw dziedzinie fizjoterapii
      • Pomoc materialnadla studentów i doktorantów
      • Studia doktoranckiena wydziale WFiS
      • Studia doktoranckiena wydziale RR
      • Centralne LaboratoriumNaukowo-Badawcze
      • Instytutowe Seminaria Naukowe
  • Pracownicydokumenty
      • Konferencjekonferencje, konkursy
      • Regionalna Inicjatywa Doskonałości - 1 edycja2024-2027
      • Więcej w INTRANECIEdostęp tylko z terenu AWF
      • Zasady punktacjiza działalność naukową
      • Dydaktyka
      • Pomoc psychologiczna
      • Dokumenty Sekcji Kadr
      • Inne dokumenty
      • Badania Naukowe
      • Publiczne dyskusjenad rozprawą doktorską
      • Kryteria ocenynauczycieli akademickich
      • PPK
  • Erasmus+PO WER, OLS
      • AktualnościErasmus+
      • EPS/ECHE
      • Info for incoming...
      • Dla studentów
      • Dla pracowników
      • Kontaktkoordynatorzy
      • umowy z uczelniami
      • formularzna studia 2025/26
      • formularz na praktyki 2024/25
      • formularzna B.I.P. 2024/25
      • statystyki
  • Sportolimpijczycy
      • Aktualności sportowe
      • Dokumenty AMM i AMP
      • Imprezy sportowe
      • Popularyzacja sportu
      • KS AZS-AWF Kraków
      • Trenerzy na Igrzyskach
      • Olimpijczycy z AWF
      • Archiwum artykułów
      • Narodowa Reprezentacja Akademicka
  • Galeriefilmy, zdjęcia
      • Zdjęcia9200+ zdjęć
      • Filmyo AWF w Krakowie
      • Podcasty
      • WF z AWF
      • Biegi narciarskiez Justyną Kowalczyk
      • Znak graficzny AKF
  • Rozkładyzajęć
  • Home /
  • o Uczelni /
  • Polityka Jakości /
  • Inne /
  • Fundusze EU /
  • European Women in Sport

Nauczyciel WF liderem i koordynatorem działań dla zdrowia w szkole

Nauczyciel WF liderem i koordynatorem działań dla zdrowia w szkole

Projekt „Nauczyciel WF liderem i koordynatorem działań dla zdrowia w szkole”  jest pilotażowym, kompleksowym programem dodatkowych elementów kształcenia na kierunku nauczycielskim realizowanym na Wydziale Wychowania Fizycznego i Sportu Akademii Wychowania Fizycznego im. Bronisława Czecha w Krakowie.

O projekcie

+ - Projekt polega na: Click to collapse
  • Projekt polega na przygotowaniu modyfikacji programu kształcenia dla studentów AWF w Krakowie (przyszłych nauczycieli wychowania fizycznego) i przeprowadzeniu tego kształcenia wśród 774 studentów na kierunku nauczycielskim: Wychowanie Fizyczne. Program będzie dostosowany do zmian w systemie edukacji - uwzględniających koncepcję zindywidualizowanego podejścia do ucznia (indywidualizacji procesu kształcenia) oraz wymogi stawiane przez otoczenie społeczno-gospodarcze. Projekt obejmie wsparciem dwa roczniki studentów studiów stacjonarnych I i II stopnia kierunku Wychowanie Fizyczne (łącznie 774 os, w tym: I stopień studiów - 262 os. x 2 roczniki tj. 524 os, II stopień studiów: 125 os. x 2 roczniki tj. 250 os.), i będzie realizowany poprzez zaplanowane w projekcie działania polegające na przeprowadzeniu dodatkowych warsztatów, studenckich praktyk pedagogicznych w szkole i organizacji obozów letnich szkoleniowych. Realizacja zajęć na kolejnym roczniku kształcenia w projekcie będzie poprzedzona modyfikacją programu zrealizowanego na pierwszej edycji w projekcie oraz wnioskami/doświadczeniami uzyskanymi we wcześniejszej edycji.
+ - Celem głównym projektu jest: Click to collapse
  • Celem głównym projektu jest wzmocnienie przedmiotowych i pedagogicznych kompetencji studentów, niezbędnych dla realizacji edukacji zdrowotnej w szkole, a także poprzez gromadzenie doświadczeń praktycznych (praktyki, obozy, warsztaty, seminaria), wzmocnienie ich pozycji na rynku pracy,  również w obszarze pozaszkolnych form kultury fizycznej (rekreacji i sportu). Istotnym elementem projektu będzie współpraca z pracodawcami (szkołami) w obszarze realizowanych podczas praktyk projektów z zakresu edukacji zdrowotnej, realizowanych we współpracy z nauczycielami innych niż wf specjalności oraz pracownikami szkoły: pielęgniarką szkolną, pedagogiem i/lub psychologiem szkolnym.
+ - Zadania projektu: Click to collapse
  • Zadania projektu będą realizowane głównie podczas:
    • - praktyk pedagogicznych w szkole,
    • - letnich obozów szkoleniowych,
    • - warsztatów z wybranych obszarów edukacji zdrowotnej,
    • - realizacji przedmiotów: teoria wf, metodyka wf, edukacja zdrowotna

(szczegóły - „Opis działań projektowych”)

+ - Nazwa projektu: „Nauczyciel WF liderem i koordynatorem działań dla zdrowia w szkole” Click to collapse
+ - Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Wiedza, Edukacja, Rozwój Click to collapse

Nr projektu: POWR.03.01.00-00-KN63/18
Wartość projektu: 1 964 568,00 zł
Dofinansowanie projektu: 1 904 378,00 zł                              

+ - Projekt jest realizowany w okresie od 01.10.2019 r. do 15.09.2023 r. Click to collapse

Opis działań projektowych

+ - Stworzenie tzw. kalkulatora diagnozy i oceny z wychowania fizycznego Click to collapse

Celem działania będzie przygotowanie przyszłych nauczycieli do diagnozy i oceny trzech kategorii (obszarów) efektów szkolnego wychowania fizycznego:

  1. Kondycji i zdrowia ucznia (profil kondycyjno-zdrowotny),
  2. Kompetencji technologicznych  (umiejętności, wiadomości, itp) ucznia.
  3. Kompetencji kierunkowych (postawy,  motywacje itp.) ucznia.

Opracowanie oprogramowania do kalkulatora diagnozy i oceny z wychowania fizycznego zostanie zlecone firmie zewnętrznej związanej z edukacją, która wprowadzi to narzędzie do dziennika elektronicznego. Będą zatem z niego mogli korzystać nauczyciele wf
z całej Polski.

+ - Stworzenie pracowni diagnostycznej oraz wybór narzędzi (prób) do oceny profilu kondycyjno-zdrowotnego uczniów Click to collapse

Celem działania będzie przygotowanie studentów do diagnostyki, za pomocą wybranych prób, metod pomiaru itp., sprawności fizycznej powiązanej ze zdrowiem (koncepcja HR-F), sprawności funkcjonalnej oraz wybranych wskaźników rozwoju somatycznego .

Działania w ramach ww. zadania, to:

  • stworzenie pracowni diagnostycznej, w tym zakup sprzętu, narzędzi do diagnozy sprawności fizycznej, funkcjonalnej oraz pomiaru wybranych wskaźników somatycznych,
  • opracowanie tzw. profilu kondycyjno-zdrowotnego ucznia,
  • realizacja części ćwiczeń z teorii i metodyki wychowania fizycznego (na I i II stopniu studiów) z  tematyki dot. diagnozy sprawności motorycznej i wybranych wskaźników somatycznych w ww. pracowni, co ma służyć  przygotowaniu studentów do diagnozowania wskaźników zdrowia pozytywnego u uczniów oraz wyposażeniu ich w kompetencje diagnostyczne i interpretacyjne sprawności fizycznej powiązanej ze zdrowiem.
+ - Organizacja i realizacja warsztatów z zakresu wybranych obszarów edukacji zdrowotnej Click to collapse

Celem zadania będzie przygotowanie studentów do projektowania i realizacji projektów edukacyjnych z zakresu szeroko pojętej edukacji zdrowotnej. Warsztaty realizowane będą w małych, dwunastoosobowych grupach:

  • dla studentów studiów I stopnia w semestrach: I, II, III, IV, V
  • dla studentów studiów II stopnia w semestrach: I i II.

Wymiar godzinowy jednego warsztatu: 5 godzin

Tematyka warsztatów - studia I stopnia:

  • W 1: Racjonalne gospodarowanie czasem wolnym, umiejętność organizacji wypoczynku biernego i czynnego. Znaczenie rekreacyjno-sportowej aktywności fizycznej dla regeneracji organizmu oraz zachowania zdrowia. Formy i jakość wypoczynku a zdrowie psychiczne (inne wymiary zdrowia) (semestr I).
  • W 2: Kształtowanie prawidłowych nawyków żywieniowych w zakresie regularności i jakości spożywanych posiłków. Racjonalne wybory żywieniowe. Żywienie w warunkach wysiłku fizycznego. Profilaktyka zaburzeń (semestr II).
  • W 3: Testowanie sprawności motorycznej i funkcjonalnej oraz wybranych wskaźników antropometrycznych. Analiza i interpretacja danych pomiarowych. Projektowanie indywidualnych programów kompensacyjno-korektywnych dla uczniów (semestr III).
  • W 4: Jak być mądrym odbiorcą informacji na temat uwarunkowań i zagrożeń zdrowia? Kompetencje w zakresie krytycznej oceny różnych źródeł informacji nt. aktywności fizycznej, odżywiania i innych czynników determinujących zdrowie (semestr IV).
  • W5: Zapobieganie przemocy w środowisku szkolnym i pozaszkolnym kształtowanie i wzmacniane indywidualnych kompetencji w zakresie przeciwdziałania różnym formom agresji. Kształtowanie umiejętności i postaw asertywnych oraz kompetencji w zakresie efektywnego rozwiązywania sytuacji konfliktowych (semestr V,  nauczyciel zagraniczny).

Tematyka warsztatów - studia II stopnia:

  • W1: Walory poznawcze i zdrowotne oraz bezpieczeństwo różnych form aktywności terenowej (kolonie, obozy, wycieczki). Metody postępowania w sytuacjach zagrożenia zdrowia. Podstawowe założenia pierwszej pomocy w najczęstszych zagrożeniach zdrowia w warunkach aktywności terenowej (urazy, zatrucia itp.) (semestr I).
  • W 2: Współpraca w grupie/zespole. Podejmowanie zespołowych decyzji. Odpowiedzialność lidera i zespołu (semestr II, nauczyciel zagraniczny).
+ - Organizacja i realizacja praktyk z zakresu edukacji zdrowotnej w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych Click to collapse

Celem zadania będzie przygotowanie studentów do roli lidera i koordynatora edukacji zdrowotnej w  w szkole. Zadanie będzie realizowane poprzez organizację dodatkowych godzin praktyk w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych dla studentów I i II stopnia,

Podczas dodatkowych godzin praktyk realizowane będą projekty z zakresu edukacji zdrowotnej powiązanej z aktywnością fizyczną, opracowane przez studentów podczas warsztatów (I i II stopień studiów) oraz podczas  zajęć z przedmiotów: edukacja zdrowotna (I stopień), teoria i metodyka WF (II stopień). Projekty te wdrażane będą do praktyki szkolnej we współpracy z nauczycielami innych specjalności, pielęgniarką szkolną i pedagogiem/psychologiem szkolnym,

Termin praktyk: semestr IV stud. I st. i semestr II stud. II st. - realizacja wrzesień, bezpośrednio przed praktyką nauczycielską z zakresu wychowania fizycznego,

Czas trwania praktyki: 20 godzin (1 tydzień).

+ - Organizacja i realizacja obozów turystyczno-szkoleniowych z elementami edukacji zdrowotnej Click to collapse

Celem obozów będzie przygotowanie studentów do pracy opiekuńczo-wychowawczej oraz pełnienia roli animatora aktywności prozdrowotnej z wykorzystaniem pozaszkolnych form wf – obozu letniego, a także przygotowania do planowania i prowadzenia przedsięwzięć turystyczno-rekreacyjnych.

Przedmiotem zadania jest przeprowadzenie obozów letnich (zajęcia ruchowe w terenie, nad wodą, w wodzie) z elementami edukacji  zdrowotnej.

Obozy będą realizowane na I st. studiów (IV semestr) i na II st. studiów  (II semestr):

  •  I stopień - 4 dni (przedłużenie dotychczasowego obozu letniego o cztery dni),
  • II stopień - 6 dni (obóz planowany w dwóch turach, 60 studentów w jednej turze).

W trakcie obozu na II st. studiów przewidziano możliwość uzyskania uprawnień instruktorskich z turystyki rowerowej, kajakarstwa lub windsurfing.

+ - Upowszechnienie efektów projektu – monografia i seminaria Click to collapse

Zadanie zakłada upowszechnienie wyników projektu poprzez organizację seminariów oraz wydanie monografii. Seminaria zaplanowano po każdym roku realizacji projektu (w czerwcu). Ich celem będzie upowszechnienie i wymiana wiedzy/doświadczeń zgromadzonych podczas realizacji dotychczasowych zadań w projekcie, zaprezentowanie dobrych praktyk itp.

Grupa docelowa: studenci, nauczyciele wf - opiekunowie praktyk oraz nauczyciele innych specjalności, psycholog, pedagog szkolny oraz personel szkolny (np. pielęgniarka) współpracujący w realizacji zadań edukacji zdrowotnej w szkole.

Analogicznie - monografia.

Zespół projektowy

  • • Kierownik Projektu:
    dr hab. Grażyna Kosiba, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., tel. 12/683-15-70
  • Koordynator Merytoryczny ds. praktyk w projekcie:
    dr Elżbieta Szymańska, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  • Koordynator Merytoryczny ds. obozów w projekcie:
    dr Paweł Ochwat, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  • Specjalista ds. organizacji i logistyki zajęć w projekcie:
    Anna Teleśnicka, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.,
  • Specjalista ds. rozliczeń:
    Rafał Kopeć, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..pl, tel. 12/683-14-98
  • Specjalista ds. monitoringu i ewaluacji:
    Joanna Stępień, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Aktualności


 

załączone pliki ↷
Pobierz plik (Regulamin_projektu.pdf)Regulamin_projektu.pdf[ ][00]314 kB
Pobierz plik (zal_1_umowa_lic.pdf)zal_1_umowa_lic.pdf[ ][01]279 kB
Pobierz plik (zal_2_umowa_sum.pdf)zal_2_umowa_sum.pdf[ ][02]279 kB
Pobierz plik (zal_3_deklaracja_uczestnictwa_formularz_zgloszen.pdf)zal_3_deklaracja_uczestnictwa_formularz_zgloszen.pdf[ ][03]253 kB
Pobierz plik (zal_4_osw_uczestnik_dot_danych_osob.pdf)zal_4_osw_uczestnik_dot_danych_osob.pdf[ ][04]303 kB
Pobierz plik (zal_5_rezygnacja_z_udziału_w_projekcie.pdf)zal_5_rezygnacja_z_udziału_w_projekcie.pdf[ ][05]241 kB
Poprawiono: 11 października 2019
  • Wiadomości
  • Inwestycje
  • Dojazd
  • Plan kampusu
  • Polityka prywatności
  • Deklaracja dostępności
  • Login

Partnerzy i sponsorzy


© 2025 AKF w Krakowie - strona główna

Na początek